Про зміну територіальної підсудності судових справ, підсудних розташованим у районі проведення антитерористичної операції

  І. Згідно Розпорядження  Вищого спеціалізованого Суду України з Розгляду цивільних і кримінальних справ від 02.09.2014 р. № 2710/38-14: відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв’язку з проведенням антитерористичної операції» (Закон N 1632-VII), на підставі подань Державної судової адміністрації України на зміну територіальної підсудності судових справ, підсудних розташованим у районі проведення антитерористичної операції місцевим загальним та апеляційним судам (вх. N 913/0/1-14 від 29 серпня 2014 року, вх. N 10027/0/30-14 від 01 вересня 2014 року), визначаю територіальну підсудність:

цивільних справ, справ про адміністративні правопорушення, підсудних місцевим загальним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції, адміністративних справ, підсудних місцевим загальним судам як адміністративним судам, апеляційним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції;

кримінальних проваджень, підсудних місцевим (районним, міським, районним у містах, міськрайонним) судам, апеляційним судам, розташованим у районі проведення антитерористичної операції, для забезпечення розгляду такими місцевими загальними та апеляційними судами:

Луганська область

N

Суд, територіальна підсудність справ якого змінюється

Суд, якому визначається територіальна підсудність справ

1

Апеляційний суд Луганської області

Апеляційний суд Харківської області

2

Алчевський міський суд Луганської області

Лисичанський міський суд Луганської області

3

Антрацитівський міськрайонний суд Луганської області

Старобільський районний суд Луганської області

4

Брянківський міський суд Луганської області

Лисичанський міський суд Луганської області

5

Кіровський міський суд Луганської області

Кремінський районний суд Луганської області

6

Краснодонський міськрайонний суд Луганської області

Сватівський районний суд Луганської області

7

Краснолуцький міський суд Луганської області

Новопсковський районний суд Луганської області

8

Лутугинський районний суд Луганської області

Білокуракинський районний суд Луганської області

9

Первомайський міський суд Луганської області

Рубіжанський міський суд Луганської області

10

Ровеньківський міський суд Луганської області

Біловодський районний суд Луганської області

11

Свердловський міський суд Луганської області

Біловодський районний суд Луганської області

12

Стахановський міський суд Луганської області

Сєвєродонецький міський суд Луганської області

13

Станично-Луганський районний суд Луганської області

Новопсковський районний суд Луганської області

14

Артемівський районний суд міста Луганська

Білокуракинський районний суд Луганської області

15

Жовтневий районний суд міста Луганська

Троїцький районний суд Луганської області

16

Кам’янобрідський районний суд міста Луганська

Марківський районний суд Луганської області

17

Ленінський районний суд міста Луганська

Сватівський районний суд Луганської області

Донецька область

N

Суд, територіальна підсудність справ якого змінюється

Суд, якому визначається територіальна підсудність справ

1

Апеляційний суд Донецької області
(крім справ, кримінальних проваджень, які підлягають / знаходяться на розгляді в апеляційному суді Донецької області, розміщеному в місті Маріуполі Донецької області)

Апеляційний суд Запорізької області

2

Авдіївський міський суд Донецької області

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

3

Амвросіївський районний суд Донецької області

Оріхівський районний суд Запорізької області

4

Дебальцевський міський суд Донецької області

Олександрівський районний суд Донецької області

5

Докучаєвський міський суд Донецької області

Пологівський районний суд Запорізької області

6

Єнакіївський міський суд Донецької області

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

7

Жданівський міський суд Донецької області

Артемівський міськрайонний суд Донецької області

8

Кіровський міський суд Донецької області

Чернігівський районний суд Запорізької області

9

Мар’їнський районний суд Донецької області

Покровський районний суд Дніпропетровської області

10

Новоазовський районний суд Донецької області

Приазовський районний суд Запорізької області

11

Сніжнянський міський суд Донецької області

Куйбишевський районний суд Запорізької області

12

Старобешівський районний суд Донецької області

Токмацький районний суд Запорізької області

13

Торезький міський суд Донецької області

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

14

Тельманівський районний суд Донецької області

Приморський районний суд Запорізької області

15

Харцизький міський суд Донецької області

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

16

Шахтарський міськрайонний суд Донецької області

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

17

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Дружківський міський суд Донецької області

18

Калінінський районний суд міста Горлівки

Слов’янський міськрайонний суд Донецької області

19

Микитівський районний суд міста Горлівки

Слов’янський міськрайонний суд Донецької області

20

Центрально-Міський районний суд міста Горлівки

Слов’янський міськрайонний суд Донецької області

21

Будьоннівський районний суд міста Донецька

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

22

Ворошиловський районний суд міста Донецька

Селидівський міський суд Донецької області

23

Кіровський районний суд міста Донецька

Красноармійський міськрайонний суд Донецької області

24

Київський районний суд міста Донецька

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

25

Калінінський районний суд міста Донецька

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

26

Куйбишевський районний суд міста Донецька

Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області

27

Ленінський районний суд міста Донецька

Дзержинський міський суд Донецької області

28

Петровський районний суд міста Донецька

Краснолиманський міський суд Донецької області

29

Пролетарський районний суд міста Донецька

Дзержинський міський суд Донецької області

30

Кіровський районний суд міста Макіївки

Краматорський міський суд Донецької області

31

Совєтський районний суд міста Макіївки

Краматорський міський суд Донецької області

32

Гірницький районний суд міста Макіївки

Краматорський міський суд Донецької області

33

Центрально-Міський районний суд міста Макіївки

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

34

Червоногвардійський районний суд міста Макіївки

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

35

Волноваський районний суд Донецької області

Великоновосілківський районний суд Донецької області

 

ІІ. Розпорядженням Вищого господарського суду України № 28 від 02.09.2014 Про зміну територіальної підсудності господарських справ Про зміну територіальної підсудності господарських справ:
Визначено, що розгляд господарських справ, підсудних господарським судам, розташованим в районі проведення антитерористичної операції, здійснюється такими судами:

— господарських справ, підсудних господарському суду Донецької області, господарським судом Запорізької області;

— господарських справ, підсудних господарському суду Луганської області, господарським судом Харківської області;

— господарських справ, що підлягають перегляду в апеляційному порядку Донецьким апеляційним господарським судом, — Харківським апеляційним господарським судом.

2. Господарським судам Донецької і Луганської областей, Донецькому апеляційному господарському суду справи, розгляд яких не закінчено і які перебувають у провадженні цих судів, передати господарським судам відповідно до пункту першого цього розпорядження протягом десяти робочих днів з дня його прийняття.

ІІІ. Згідно Листа  Вищого Адміністративного Суду України від 10.11.2014 р. N 1543/11/10/14-14:

1. Приписами абзацу п’ятого частини першої статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) передбачено змінити територіальну підсудність адміністративних справ, підсудних Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим, та забезпечити їх розгляд Київським окружним адміністративним судом, відповідно адміністративних справ Окружного адміністративного суду міста Севастополя — Окружним адміністративним судом міста Києва; Севастопольського апеляційного адміністративного суду міста — Київським апеляційним адміністративним судом.

 У зв’язку з цим підсудність усіх адміністративних справ, які за приписами частин першої та другої статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України (далі — КАС України) були і є підсудні Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим або Окружному адміністративному суду міста Севастополя, Законом (Закон N 1207-VII) змінено та зобов’язано розгляд таких справ забезпечити відповідно Київським окружним адміністративним судом або Окружним адміністративним судом міста Києва.

Під час визначення територіальної підсудності позовної заяви, поданої до Окружного адміністративного суду міста Києва або Київського окружного адміністративного суду, необхідно її визначати з урахуванням положень статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) і частин першої та другої статті 19 КАС України — первинно стосовно підсудності такої позовної заяви Окружному адміністративному суду міста Севастополя або Окружному адміністративному суду Автономної Республіки Крим. Якщо вона підсудна цим судам, то відповідно і територіально підсудна Окружному адміністративному суду міста Києва або Київському окружному адміністративному суду. У разі якщо ж позовна заява територіально не підсудна зазначеним судам, то її територіальна підсудність визначається за загальними правилами, встановленими статтею 19 КАС України.

  З урахуванням приписів статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) та частини другої статті 20 КАС України Київський апеляційний адміністративний суд зобов’язаний в апеляційному порядку забезпечити розгляд адміністративних справ Севастопольського апеляційного адміністративного суду. Отже, судові рішення в адміністративних справах, розгляд яких завершено місцевими адміністративними судами, які знаходяться в межах територіальної юрисдикції Севастопольського апеляційного адміністративного суду, підлягають перегляду Київським апеляційним адміністративним судом.

2. Приписами абзацу другого частини першої статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) передбачено у зв’язку з неможливістю здійснювати правосуддя судами Автономної Республіки Крим та міста Севастополя на тимчасово окупованих територіях змінити територіальну підсудність судових справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя судам, та забезпечити розгляд: адміністративних справ, підсудних місцевим загальним судам як адміністративним судам, розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, — місцевим загальними судами міста Києва, що визначаються Київським апеляційним адміністративним судом.

Справи, що перебувають у провадженні судів, розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та розгляд яких не закінчено, передаються судам відповідно до встановленої цим Законом (Закон N 1207-VII) підсудності, протягом десяти робочих днів з дня набрання ним чинності або з дня встановлення такої підсудності (абз. 10 ч. 1 ст. 12 Закону (Закон N 1207-VII)).

 Цією нормою передбачено дві події, з настанням яких починається перебіг зазначеного строку. Таке нормативне врегулювання вказує, що з дня набрання Законом (Закон N 1207-VII) чинності адміністративні справи передаються судам, які безпосередньо визначені цим Законом. Такими адміністративними судами є Київський окружний адміністративний суд, Окружний адміністративний суд міста Києва та Київський апеляційний адміністративний суд.

 Визначений Законом (Закон N 1207-VII) початок перебігу десяти робочих днів з дня встановлення підсудності вказує на те, що на виконання Закону така підсудність повинна бути встановлена зокрема, стосовно адміністративних справ, підсудних судам, розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, підсудність (суд) визначається Київським апеляційним адміністративним судом. У зв’язку з цим на виконання приписів статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) першочерговим завданням Київського апеляційного адміністративного суду є визначення місцевих адміністративних судів із переліку місцевих загальних судів міста Києва, яким підсудні адміністративні справи, що перебувають у провадженні судів, розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та розгляд яких не закінчено.

 З урахуванням такого врегулювання Київський апеляційний адміністративний суд повинен негайно визначити серед місцевих загальних судів міста Києва суди (суд), які повинні забезпечити розгляд адміністративних справ, підсудних розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя місцевим загальним судам.

 Практика визначення Київським апеляційним адміністративним судом підсудності позовних заяв або матеріалів справи чи інших матеріалів після їх отримання цим апеляційним судом є помилковою, оскільки суди, яким підсудні зазначені заяви, матеріали тощо, повинні бути визначені Київським апеляційним адміністративним судом заздалегідь, у зв’язку з чим такі документи чи матеріали справи повинні надходити (передаватись) безпосередньо до визначених судів, а не до Київського апеляційного адміністративного суду.

 Визначення місцевого загального суду міста Києва, якому підсудна позовна заява (подана вперше) з урахуванням Закону (Закон N 1207-VII), повинна здійснюватись за критеріями і в порядку, рекомендованими в абзаці третьому пункту 1 цього листа.

3. За такими ж правилами визначається підсудність адміністративних справ, які розглядалися судами, розташованими на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, після їх перегляду апеляційними адміністративними судами та Вищим адміністративним судом України. Такі справи підлягають направленню судам, визначеним Законом (Закон N 1207-VII), для продовження розгляду, на новий розгляд або для передачі до архіву.

 4.Адміністративні справи, що перебували у провадженні судів, розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, та розгляд яких не закінчено, переданих відповідно до абзацу десятого частини першої статті 12 Закону (Закон N 1207-VII) до визначених цим Законом (Закон N 1207-VII) судів, розглядаються судами першої та апеляційної інстанцій спочатку.

 У разі коли такі справи не передані, їх розгляд може здійснюватися судами першої інстанції, визначеними Законом (Закон N 1207-VII), за матеріалами, наданими учасниками судового процесу. Наприклад, підставою для розгляду справи є надання учасниками судового процесу копії позовної заяви, оригінал якої було адресовано судам, розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, інших документів, необхідних для розгляду справи.

 Для розгляду таких матеріалів за допомогою автоматизованої системи документообігу відповідного суду суддя повинен встановити факт надходження позовної заяви місцевого адміністративного суду, розташованого на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя та її рух (ухвала про відкриття провадження у справі, ухвала про призначення до судового розгляду справи тощо).

У разі коли документів, наданих учасниками судового процесу, недостатньо для розгляду справи, суд згідно зі статтею 11 КАС України вживає передбачених законом заходів, необхідних для з’ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Якщо доказів для ухвалення судового рішення недостатньо через відсутність можливості їх одержання з причин непередані матеріалів справи, розгляд якої не закінчено судом, розташованим на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі та роз’яснює особам, які беруть участь у справі, право на повторне звернення за наявності необхідних документів.

5. Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (Закон N 1207-VII) не передбачено зміни підсудності справ або їх передачі, які розглянуті судами, розташованими на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.

 Відповідно зміна територіальної підсудності не поширюється на заяви, що подаються після ухвалення судового рішення (про ухвалення додаткового судового рішення, роз’яснення судового рішення, виправлення описки в судовому рішення тощо), заяви, подання клопотання, подані у порядку виконання судового рішення, заяви про видачу виконавчого документа, заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими обставинами, які неможливо розглянути без наявності матеріалів справ, заяви про відновлення втраченого провадження.

  У зв’язку з цим зазначені заяви та подібні матеріали, які надходять до судів, визначених Законом (Закон N 1207-VII), або інших адміністративних судів, крім розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, що розглядали адміністративні справи, підлягають поверненню заявникові як такі, що не підсудні цьому суду.

 Виняток становлять заяви, що надійшли у справах, повернутих апеляційними судами або Вищим адміністративним судом України після відповідного перегляду для продовження розгляду, на збереження до архіву та Вищим адміністративним судом на новий розгляд до судів, визначених Законом (Закон N 1207-VII).

6. Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (Закон N 1207-VII) не наділено суди повноваженнями витребовувати справи з судів, розташованих на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя. У зв’язку з цим у разі відсутності справи апеляційні скарги, подані на рішення, ухвалені судами, розташованими на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, у справах, розгляд яких закінчено, підлягають поверненню.

За таких обставин та відсутності відповідного правового врегулювання вчинення судом дій для відновлення провадження як втраченого не передбачається через відсутність відповідних підстав.

7. Про результати розгляду заяв суди повинні інформувати заявників у спосіб, передбачений КАС України, для конкретного виду заяви.

 

 

 

On Февраль 7th, 2017, posted in: Блог Адвоката Пискун by
Разработка логотипа и дизайн Брендбук.